(10) Vzkříšení koupaliště v Třebenicích
(11) Věc přísně veřejná
(12) Polemika skončila
Vzkříšení
koupaliště v Třebenicích.
Jedná
se téměř o velikonoční zázrak zmrtvýchvstání, protože okolo Velikonoc začalo
místo o které se jedná, měnit svůj vzhled. Ono se nejedná o koupaliště
v pravém slova smyslu, ale o požární nádrž, využívanou v minulých
letech k letnímu koupání. Pamětníci ovšem vědí, že tu koupaliště i se
sprchami a kabinkami vskutku bylo. Časem však zbyla opravdu jen ta nádrž.
V době zcela nedávné neplnila už ani funkci požární nádrže, ale jakéhosi
kontejneru na odpadky, kde se shromažďovaly především láhve všeho druhu. Ve
zbytku hnijící vody se tam následně prý na čas usídlily i žáby, jak tvrdí
místní ekologové.
Nyní
se však našel někdo, kdo má zájem i o lidi a pustil se do obnovy této zanedbané
a zdevastované lokality uprostřed města. Chvályhodný je i fakt, že toto
vzkříšení koupaliště se událo ve spolupráci MěÚ, který nechal vyčistit prostor
kolem bazénu včetně pokácení náletových dřevin a nechal vyčistit i bazén
samotný. Do rekonstrukce koupaliště se zapojila nepřímo i místní mládež, která
jej přestala devastovat a zasypávat láhvemi ze svých nočních mejdanů. O opravu
laviček se postarali místní hasiči. Iniciátor celé akce potom nechal natřít
brouzdaliště pro děti a lavičky ochrannou barvou. Do nápadu vložil i nemalou
část vlastních finančních prostředků. Těm, kdo to netuší, mohu prozradit, že se
jedná o úspěšného podnikatele – restauratéra, pana Ivo Havla.
Přejme
Třebenicím více takovýchto podnikavých lidí s městu prospěšnými nápady a
chutí je realizovat. Věřme, že podpora těchto podnikatelů třebenickou radnicí
bude pokračovat i nadále. Vždyť jde mimo jiné i o rozvoj města a jeho
propagaci, která bude mít vliv na rozvoj turistického ruchu, který může být
opět zdrojem dalšího rozvoje.
Závěrem
tedy přeji příjemné osvěžení v čisté vodě a v příjemném prostředí přilehlé
restaurace třebenickým občanům i unaveným turistům, kteří se přišli pokochat
krásami Třebenicka.
apro
Foto doplněno
***
(11)
VĚC PŘÍSNĚ VEŘEJNÁ
e-mail:
Pane Bačo,
Naše korespondence není, jak sám jistě uznáte, jen nějaké handrkování o uveřejnění příspěvku ve zpravodaji Český granát. Jedná se totiž o věc výsostně veřejnou – totiž o to, jak dalece bude objektivní tiskovina, vydávaná za peníze třebenických občanů. Vy sám jste napsal, že tisk financuje MÚ (asi jste měl na mysli MěÚ). Pokud by totiž tiskovinu financovalo OSČG ze svých peněz, situace by byla zcela jiná. Financování MěÚ, předpokládám, nechápete tak, že Zpravodaj financuje pan starosta nebo někdo další ze svých peněz. Jedná se o peníze občanů úřadem pouze spravované. Napsal jste, že se svým názorem seznámíte členy OSČG, což vysoce oceňuji, protože kabinetní politika ve veřejné správě a ve veřejných věcech obecně, je nepřípustná. Požádal jsem Vás proto, abyste je seznámil také s mým názorem. Tím jsou naše názory veřejně publikovatelné. A protože si myslím, že je třeba s oběma našimi názory seznámit širokou třebenickou veřejnost, uveřejňuji je v Třebenických mlýnech.
Tím Vám dávám i možnost vysvětlit občanům profil vašeho Zpravodaje a podmínky, za kterých se občané mohou ucházet o zveřejnění svých příspěvků. Tato pravidla by měla být uveřejněna i na stránkách vašeho Zpravodaje pro ty, kteří nedisponují internetem. V této souvislosti by jistě bylo vhodné zveřejnit i programové cíle OSČG po změně vašeho vedení a podmínky, za jakých přijímáte nové členy.
S pozdravem ing. Augustin Prouza
***
e-maily:
Pane Prouzo,
v pátek jsme měli schůzku redakční rady, abychom uzavřeli jarní výtisk zpravodaje.
Váš článek bude s největší pravděpodobností otisknut, i když já
jsem hlasoval proti. Zde Vám chci uvést důvody:
1) Článek byl již otisknut v regionálních novinách
2) Ač se text tváří v duchu pochvaly, skrytě nakopává některé skupiny obyvatel.
Například v textu: ....."Do rekonstrukce
koupaliště se zapojila nepřímo i místní mládež, která jej přestala devastovat a
zasypávat láhvemi ze svých nočních mejdanů." .....
Toto vskutku není pochvala! Čtenář by se mohl domnívat, že mládež
něco udělala pro pořádek a zaslouží tedy pochvalu. Vy jim ovšem vrážíte
vzápětí políček za jejich chování. Nesouhlasím s řáděním některých mladých
v našem městě, ale ROZHODNĚ SE JEDNÁ O MALÉ PROCENTO MÍSTNÍ MLÁDEŽE. Tento
text je urážkou těch řádně vychovaných, kteří mohou být článkem dotčeni a
zklamáni.
Dále: ....."Ono se nejedná o
koupaliště v pravém slova smyslu, ale o požární nádrž, využívanou v
minulých letech k letnímu koupání. Pamětníci ovšem vědí, že tu koupaliště
i se sprchami a kabinkami vskutku bylo. Časem však zbyla opravdu jen ta
nádrž. V době zcela nedávné neplnila už ani funkci požární nádrže, ale jakéhosi
kontejneru na odpadky, kde se shromažďovaly především láhve všeho druhu.
Ve zbytku hnijící vody se tam následně prý na čas usídlily i žáby, jak
tvrdí místní ekologové."
Tak toto už vůbec není pochvala a nikomu to nepomůže. Hodnocení
finančních možností MÚ a požadavků na řádné koupaliště není téma, o kterém
bych byl ochoten diskutovat. Jistě jste si vědom minimálních požadavků na
hygienu, bezpečnost, stavební provedení, provozní řád a další nároky na
řádné koupaliště. Snad si nemyslíte, že tato betonová vana napouštěná z
potoka může sloužit jako koupaliště? Řádné zprovoznění do norem ČSN EN a
dalších dotčených právních norem by toto město neuneslo, a to nemluvím jen
o vodě. Město možná udělalo v loňském roce chybu s opožděným vyčištěním
nádrže, ale tato chyba byla napravena! NAČ SE VRACET K CHYBĚ, KTERÁ
BYLA NAPRAVENA, ZNOVU VŠE PŘIPOMÍNAT A ROZLÉVAT KÝBLE HOŘKOSTI A ZLA NA
NAPRAVENÉ DÍLO???
3) ....."Těm, kdo to netuší, mohu
prozradit, že se jedná o úspěšného podnikatele – restauratéra, pana
Ivo Havla." ..... Rozhodně nemám nic proti úspěchu pana Havla a
chválím jeho restauraci. Nicméně, zveřejněním této reklamy se ocitáme na úrovni
laciného bulváru, který potřebuje ze všeho vytěžit. Ve zpravodaji
necenzurujeme, proto zůstalo jméno podnikatele v textu. Toto ovšem považuji za
největší chybu. Doufám, že si v reakci na tento článek nevzpomene Víťa
Sadař na svou novou terasu před
restaurací, v Šanghaji nebudou chtít vyzdvihnout nabídku kvalitních koncertů a
v Sokolovně třeba sbírku na podporu....
4) Váš článek nebyl podepsán v tomto příspěvku, ani v měsíčníku Měsíc v regionu.
Občan by mohl být uveden v omyl, proto jsem prosadil podepsání příspěvku
Vaším jménem.
Pane Prouzo, v redakční radě jsem hlasoval proti zveřejnění vašeho článku, ale
byl jsem přehlasován. Jediný důvod, proč ostatní členové hlasovali "pro"
byl ten, že vůči vám chtěli učinit vstřícný krok. Doufám, že se to neobrátí
proti sdružení a nezneužijete toho vy, nebo někdo jiný.
Tento dopis je můj osobní názor a seznámím s ním všechny členy OSČG.
Připomínám, že tisk zpravodaje financuje MÚ, a proto má právo vkládat
své oznamovací články. Celkově se chceme vyhýbat politickým tématům a
diskusím probíhajícím na půdě MÚ.
Josef Bača
***
Pane Bačo, přečetl jsem si Váš e-mail a nestačil jsem se divit.
1) Článek byl již otisknut v regionálních
novinách
To, že byl článek otištěn v regionálních novinách může třeba něco vypovídat o kvalitě článku a vůbec neznamená, že nemůže být otisknut i v místním tisku.
Ač se text tváří v
duchu pochvaly, skrytě nakopává některé skupiny obyvatel. Například v
textu: ....."Do rekonstrukce koupaliště se zapojila nepřímo i místní
mládež, která jej přestala devastovat a zasypávat láhvemi ze svých nočních
mejdanů." ..... Toto vskutku není pochvala!
Pane Bačo, jestliže někdo něco dělal špatně a nechal toho, jistě si zaslouží pochvalu. Zaslouží si pochvalu i v tom případě, kdy u člověka bezkonfliktního by mne to vůbec nenapadlo. Pochvala je totiž jedním z výchovných prostředků. Také proto jsem byl velmi rád, že jsem mohl někoho konečně veřejně pochválit a ne jen kritizovat. Proč by se někdo urážel proto, že říkám, že změnil své chování k lepšímu? Jen mi tak namátkou napadá Šavel a Pavel. Vy to ale asi budete znát lépe.
Dále: ....."Ono se nejedná o koupaliště v pravém slova smyslu, ale
o požární nádrž, ……Tak toto už vůbec není pochvala a nikomu to nepomůže.
…..
To samozřejmě není pochvala, ale porovnání dřívějšího a současného stavu. Jak jinak byste psal fejeton nebo reportáž o něčem bez popisu daného stavu nebo jeho vývoje? Také si nemyslím, že bylo vybudováno koupaliště v souladu se všemi ČSN. Jedná se o požární nádrž, kde je možno se koupat na vlastní nebezpečí, jako třeba v rybníku. Tento stav je akceptován v řadě vesnic a městeček.
Město možná udělalo v loňském roce chybu s opožděným vyčištěním
nádrže, ale tato chyba byla napravena!.......
Chápu, že Vás připomínka divadélka se žábami rozhořčila, protože jste se toho také účastnil, ale to byste se měl zlobit na režiséra, kterému jste naletěl a nikoliv na mne.
....."Těm, kdo to
netuší, mohu prozradit, že se jedná o úspěšného podnikatele –
restauratéra, pana Ivo Havla." ..... Rozhodně nemám nic proti
úspěchu pana Havla a chválím jeho restauraci. Nicméně, zveřejněním této
reklamy se ocitáme na úrovni laciného bulváru, …….
Tady, si myslím, jste úplně vedle. Co jiného by měl Zpravodaj zveřejňovat, než úspěchy občanů a organizací ve svém městě? O činnosti v sokolovně by se mělo podle mne psát co nejvíce, protože se rovněž jedná o soukromou iniciativu, která oslovila místní občany od dětského věku až po seniory. Něco jiného by byla vyloženě komerční reklama, jako že někdo slaví x-té jubileum otevření obchodu, což Zpravodaj uveřejnil. Pokud Víťa Sadař uspořádá například akci pro děti na ukončení školního roku, budu já první, kdo bude pro to, aby byla tato akce v tisku pochválena. To není bulvár, ale propagace Třebenic. Nebo vy si nepřejete, aby se lidé bavili, bylo si kam zajít a aby místní podnikatelé vydělávali? Podívejte se do všech novin – celostátních i regionálních – všude jsou podobné akce popularizovány.
4) Váš článek nebyl podepsán v tomto
příspěvku, ani v měsíčníku Měsíc v regionu. Občan by mohl být uveden v omyl, proto jsem
prosadil podepsání příspěvku Vaším jménem.
Opět nemáte pravdu. Článek je
signován zkratkou apro. Tato zkratka
je známá jak v redakci novin (i jiní autoři používají zkratku), tak i
v Třebenicích. Když se podíváte do skříňky Senior klubu, najdete ji tam
rovněž, stejně jako v Třebenických mlýnech. Jistě jste si všimnul, že je i
součástí mojí internetové adresy. Za své jméno se nestydím a jestli jste si
všimnul, právě u těch kritických článků jsem podepsán plným jménem!
Pane Prouzo, v
redakční radě jsem hlasoval proti zveřejnění vašeho článku, ale byl jsem
přehlasován. Jediný důvod, proč ostatní členové hlasovali "pro"
byl ten, že vůči vám chtěli učinit vstřícný krok. Doufám, že se to neobrátí
proti sdružení a nezneužijete toho vy, nebo někdo jiný.
Já naopak nerozumím sdělení, že mi někdo chtěl učinit vstřícný krok. Jsem
snad posuzován jinými měřítky než ostatní občané, kteří do Zpravodaje
přispívají? Nebo je to jen pro vyvolené a prověřené jako za dob minulých? Větu
– doufám, že se to neobrátí proti
sdružení …… považuji za velmi netaktní až urážlivou, protože nemáte
sebemenší důvod pro takovéto podezření. Od člověka, který se zastává mládeže,
jejíž část prokazatelně nepořádek dělala bych nečekal, že zvolí takovýto přístup k člověku mnohem staršímu.
Ostatně o tom se v bibli rovněž píše – i když já si myslím, že stáří není
zásluha.
Tento dopis je můj osobní názor a
seznámím s ním všechny členy OSČG……
Doufám, že seznámíte všechny členy OSČG i s touto mojí odpovědí,
aby to bylo férové.
Připomínám, že tisk zpravodaje financuje
MÚ, a proto má právo vkládat své oznamovací články. Celkově se chceme
vyhýbat politickým tématům a diskusím probíhajícím na půdě MÚ….
Nikdy jsem nezpochybnil právo MěÚ vkládat články. Pamatuji ovšem i vstřícnější přístup ke spoluobčanům, kdy v závěru vydání bylo uvedeno: S RADOSTÍ ZVEŘEJNÍME ZAJÍMAVÉ PŘÍSPĚVKY I NÁZORY NAŠICH SPOLUOBČANŮ, ZA KTERÉ PŘEDEM DĚKUJEME. To už teď neplatí???
Nezdá se Vám to být lepší přístup, než ten současný, kdy se přispívateli dává najevo, že dostává milost být uveřejněn? Jaké je koupaliště politické téma? A co je to vůbec politické téma? Třeba to, že v důsledku nedostatečné kontroly přišlo město o značnou částku financí? Nebo to, že sportovní hala stála dvakrát tolik, než měla stát původně?
Věřím, že se nad mými argumenty zamyslíte a případně
zkorigujete svoje závěry.
S pozdravem a přáním hezkého dne ing. Augustin Prouza
***
(12)
Polemika skončila
Pan Bača nesouhlasí s tím, že jeho názor byl zveřejněn. Pokusil jsem se mu znovu vysvětlit moje stanovisko, ale odpověděl mi PRÁZDNÝM e-mailem, protože se rozhodl na moje e-maily neodpovídat. Protože si nepřeje, abych jeho názory zveřejňoval, přestože je předsedou OSČG a jeho názory mají dopad na třebenickou veřejnost, vyhovím jeho přání a zveřejňuji pouze svůj názor.
e-mail:
Pane Bačo,
Co se týče Zpravodaje, i nadále trvám na tom, že občané MAJÍ PRÁVO mluvit do toho, co se vydává za JEJICH peníze. Nerozumím ale tomu, proč jste neseznámil členy OSČG s mým e-mailem, když jsem Vás o to výslovně POŽÁDAL a upozornil na to, že nesouhlasím s kabinetní politikou.
S pozdravem Prouza
Komentáře
Přehled komentářů
http://litomericky.denik.cz/zpravy_region/trebenice-pripravuji-rozsahle-rekonstrukce20091009.html
polemika...
(apro, 11. 6. 2009 23:01)
Tak tedy už ne Kačaba, ale Strašák? Ono je to vlastně jedno. Kdo se stydí za své jméno, může se pojmenovat jakkoliv. Nebo se více než za své jméno stydíte za své neobjektivní úsudky a závěry, postrádající jakoukoliv rozumnou myšlenku? Za celou existenci Mlýnů se nikdo z rozvětvené Kačabovic rodiny nevyjádřil k jedinému problému tohoto města. Vždyť Vy si ani nejste schopna přečíst to, co hodláte kritizovat. Jinak byste si musela všimnout rovněž publikovaného e-mailu, v němž dávám p.Bačovi na vědomí, že naše názory, týkající se věci veřejné (zveřejňování článků ve Zpravodaji) budou zveřejněny na Mlýnech (je to hned první odstavec pod nadpisem). Pro Vás speciálně opakuji, že se jednalo o korespondenci na oficiální adresu OSČG a nikoliv na soukromou adresu p.Bači. Vy zřejmě ani nepotřebujete něco číst, natož se nad tím zamyslet, protože víte dopředu, co napíšete. Jste opravdu vzorem třebenické demokracie. A jen tak pro zajímavost: na které „všechny“ já útočím? A hlavně jak a PROČ?
Jsem zvědav na Vaši další přezdívku. K poznání jste tak jako tak, protože Váš styl psaní je nezaměnitelný. Vy totiž nejste schopna se dopustit jakékoliv myšlenky. To není urážka, ale strohé konstatování. Přeji dobrou noc a příjemné probuzení.
polemika ....
(Strašák, 11. 6. 2009 19:16)
Nikdo nepsal o tom, že by Vás raději viděl jako ušlápnutého občánka, žmoulajícího v kanceláři čepici. Vy můžete útočit na všechny okolo.....
Ohledně těch e-mailů: mě se jen nelíbilo to, že patrně pan Bača asi ani netuší, že je to tady okopčené.
A o naší společnost si myslete co chcete, my si o té vaší taky myslíme své. Jo a tu vaší větu ohledně kvality článku já jako samochválu považuji.
polemika...
(apro, 9. 6. 2009 18:40)
Milý Kačabo nebo snad Báro nebo …… Vidím, že opět neřešíte problémy, ale znovu útočíte na mne. To se Vám (nebo snad vám) útočí ze zálohy, z anonymity, že? Alespoň kdybyste si pořádně přečetla to, co chcete kritizovat. Několikrát jsem v textu zdůraznil, že nejde o soukromé e-maily, ale korespondenci s OSČG na jejich (tedy vaší) oficiální adrese oscg@seznam.cz ohledně uveřejnění článku. Jestliže napíšu e-mail na MěÚ, také si nedopisuji soukromě s panem starostou, ale s MěÚ. Potom to tedy není korespondence soukromá, ale úřední. To jsem si myslel o vaší kačabovské společnosti, že jste chytřejší.
Ano, řekl bych, že jsem zdravě sebevědomý, i když vy byste raději asi viděli ušlápnutého občánka, žmoulajícího v kanceláři čepici. Tak takový já opravdu nejsem. Ovšem to, že jsem napsal „může TŘEBA něco vypovídat“ nemůžete považovat za samochválu nebo snad za přehnané sebevědomí. Takový také nejsem.
Polemika skončila apro
(Strašice, 7. 6. 2009 23:11)
No koukám, že Vám už nezbylo nic jiného, než sem kopírovat i osobní emaily. A tak konečně i pan Bača zjistil, že nemá cenu se snažit Vám něco vysvětlovat.Je to marný.
Ale zase se mi líbí, jak jste apro sebevědomý:"To, že byl článek otištěn v regionálních novinách může třeba něco vypovídat o kvalitě článkU." To víte, že jo.
Co do se bude dít v Třebe
(Lída, 10. 10. 2009 20:25)